Töötu avalikus töös osalemise piirmäära suurendamine |
![]() |
![]() |
![]() |
EELNÕU
Tööturuteenuste ja –toetuste seaduse muutmise seadus
§ 1. Tööturuteenuste ja –toetuste seaduses (RT I 2005, 54, 430; 2009, 36, 234) tehakse järgmine muudatus:
„(2) Töötu suunatakse tema nõusolekul avalikule tööle kuni 10 tööpäevaks, kuid mitte kauemaks kui 80 tunniks ühe kuu jooksul. Töötu osaleb avalikus töös kuni 8 tundi päevas ja kuni 25 tundi nädalas. 16–17-aastane töötu osaleb avalikus töös kuni 7 tundi päevas ja kuni 25 tundi nädalas.”
Riigikogu esimees Ene Ergma
Tallinn, Toompea „….” „……………………………...” 2009. a.
Algataja:
Eesti Keskerakonna fraktsioon 22. veebruar 2010.a.
SELETUSKIRI
Tööturuteenuste ja –toetuste seaduse muutmise seaduse eelnõu juurde
1. SissejuhatusKäesolev eelnõu muudab tööturuteenuste ja – toetuste seadust. Eelnõu vastuvõtmiseks Riigikogus on vaja lihthäälteenamust.
2. Seaduse eesmärkSeaduse eesmärk on tööturuteenuste ja – toetuste seaduse § 16 lõike 2 muutmisega võimaldada töötutel osaleda avalikus töös senisest suuremas mahus, muutes ühes kuus lubatud töötundide arvu 50 tunnilt 80 tunnile.
3. Sisu ja võrdlev analüüsSeaduse eesmärk on tööturuteenuste ja – toetuste seaduse § 16 lõiget 2 ja laiendatakse töötu õigust osaleda avalikus töös senilubatust suuremas mahus. Kehtiva seaduse kohaselt võib töötu osaleda avalikus töös mitte rohkem kui 50 tundi kuus. Olemasolev piirang on põhjendatud kahe asjaoluga: esiteks töötu kohustusega otsida tööd ja avalikus töös osalemise ajaline piirang peab jätma selleks piisavalt aega ning teiseks aitab see vältida juhtumeid, kus kohalikud omavalitsused sõlmivad hädaabitööde lepinguid ka siis, kui võiks sõlmida tähtajalisi töölepinguid. Piirang 80 tundi kuus jätaks töötule piisavalt vaba aega töö otsimiseks ja ei õigustaks samas tähtajalise töölepingu sõlmimata jätmist, kui selline vajadus esineb. Avalikus töös suuremas mahus osalemine võimaldaks töötul teenida kuni 810 krooni lisaraha kuus. Eelnõus esitatud piirang võimaldab motiveerida töötuid senisest enam osalema avalikus töös ega kahjusta riigi ega kolmandate isikute huve.
4. Eelnõu terminoloogiaEelnõus ei ole kasutatud uusi, vähetuntud ega võõrkeelseid termineid.
5. Eelnõu vastavus Euroopa Liidu õiguseleEelnõu ei sisalda sätteid, mis oleksid vastuolus Euroopa Liidu õigusega.
6. Seaduse mõjuSeaduse vastuvõtmine suurendab omavalitsuste võimalusi rakendada töötuid avalikus töös.
7. Seaduse rakendamiseks vajalikud kulutusedSeaduse rakendamine ei suurenda kulutusi riigieelarvest. Seaduse muutmine ei too kaasa töökoormuse suurendamist.
8. Seaduse jõustumineSeadus jõustub üldises korras.
Algataja:
Eesti Keskerakonna fraktsioon 22. veebruar 2010.a. |
Liikmete blogid
Keskerakonna programm
Riigikogu fraktsioon
Kesknädala uudised
Pealinna uudised
Edgar Savisaare blogi